Subscribe:

Ads 468x60px

MY BLOG

Sunday, November 10, 2013

HARAPAN HANYA HARAPAN

Bagaikan bertepuk sebelah tangan. Mengapa pepatah ini dikeluarkan? Pada hakikatnya kita memang boleh bertepuk tangan berserta bunyi, tapi atas plihan kita untuk kita bertepuk tangan dengan siapa. Jika sebelah pihak saja yang menghulurkan tangan, pasti tiada bunyinya, dan jika sebelah pihak saja bersedia menepuk, tiada juga bunyinya. Bunyi akan kedengaran jika kedua2 belah pihak menghulurkan tangan dan sebelah pihak lagi menepuk dengan sepenuh hati.

Pepatah ini membuatkan aku ingin menulis cerpen hari ini, kenape? hmmmm seperti y dijanjikan aku ingin menyambung kisah ku hari tu, wahhh tentang siapa ya? IRA YUMEKA kah? semestinya..... Okay tp hr ni punye kisah agak sedih, nk mengarang pon xde mood sebenarnya, tapi sbb dah janji dengan pembaca walaupun belom tentu ada pembaca untuk sambung cerita hari tu, jadi aku kuatkan diri untuk mengarang. Alkisah diri aku y menyukai si ira ni dalam diam. Tp mungkin salah ku membenarkan dia membuat keputusan nye sendiri, aku tahu y dia tahu aku suka dia. tapi aku izinkan dy untuk buat keputusan.

setelah keputusan dibuat, walaupun aku belum dapat jawapan, tp reaksi nya sudah ku kenal. sejak kebelakangan ni, aku chat dy dah xreply, aku tau dy cube melarikan diri dy daripada aku. hmmm, xapela, maybe dy xsuke aku rapat ngn dy. Jujur dari hati aku, memang aku suke dy, tapi jika tindakan dy melarikan diri dy dari aku, aku takda care lain, hanya mengundur diri dengan rela hati walaupun aku rase aku terpakse lakukan ni, sekadar berfikiran positif , mungkin dy ad someone y dy minat, dan org tu bukan lah aku. Wanita ni jika dy berdolak dalih dan mencari alasan itu tandanya dy xsenang dengan keadaan. jadi untuk pemahaman diriku, dy tidak menerima kehadiran aku dalam hidupnya.

Para pembaca, maafkan aku sebab aku kurang idea untuk bercerita hari ini, sekadar perkongsian sambungan cerita hari tu sj, dan maybe ini lah jawapan y ditunggu2 hari tu, jawapan nya bukan aku pilihan dy.

AWAK, SAYA AKAN CUBA TIDAK HUBUNGI AWAK DAH K, SAYA YAKIN YANG AWAK XKAN RASE KEHILANGAN SAYA, SEBAB SAYA MUNGKIN BELUM WUJUD SBG ORG PENTING DALAM HIDUP AWAK LAGI. APA YANG SAYA NAK AWAK TAHU, SAYA PERNAH MENYUKAI AWAK, DAN NIAT SAYA UNTUK MEMAHAMI DIRI AWAK DAN BIMBING AWAK, TAPI MUNGKIN SAMPAI SINI JELA KEMUNCULAN SAYA DALAM HIDUP AWAK, SEBAB SAYA YAKIN AWAK MASIH BELUM PERLUKAN SAYA. PERJALANAN HIDUP AWAK MASIH PANJANG. GUDLUCK DALAM HIDUP AWAK K, SY DOAKAN KEBAHAGIAAN AWAK. AMEEN, INSYAALLAH. CUMA SEKADAR PENGETAHUAN AWAK, SAYA AKTIF FB SEMULA SEBAB AWAK, SAYA MENGARANG SEMULA SEBAB AWAK, SEBAB KITA PUNYAI MINAT YANG SAMA, SAYA SELALU MENUNGGU SMS OR CHAT DARI AWAK, TAPI SY TAU SY HANYA TUNGGU BULAN TURUN TANGGA DATANG KAT RIBA SAYA, TAPI MUNGKIN INI YANG TERAKHIR SY MENGARANG, SEBAB SAYA DAH X ADA ILHAM N IDEA DAH, THEN MUNGKIN SAYA DAH XONLINE FB MCM SELALU DAH SBB SY DAH XCHAT DENGAN AWAK DH. TQ SEBAB PERNAH MENEMANI HARI2 SAYA.

SALAM CERIA DARI SAYA YANG IKHLAS MENYUKAIMU. ASSALAMUALAIKUM.

0 comments:

Post a Comment